گیج دما ویکا

گیج دما ویکا

خرید گیج دما ویکا

در بین ابزارهای سنجش گرما و حرارت، گیج دما ویکا یکی از ابزارهای باکیفیت و پر کاربرد است که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. اصولاً اندازه گیری دما در پروژه‌های مختلف بسیار مهم است و می‌تواند در روند پیشروی یک واکنش یا یک فرایند را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل شرکت‌های مختلف به دنبال تولید ابزارهای کافی و مناسب برای اندازه گیری دما هستند که ترمومتر ویکا هم یکی از این موارد است. گیج دما ویکا با توجه به تغییراتی که در شکل ظاهری و در بخش‌های استفاده شده در آن به وجود آمده، انواع مختلفی دارد و کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت است. پس با ما همراه باشید تا معرفی کلی و کاملی از آنها داشته باشیم. گیج دما ویکا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای گیج دما در سرتاسر دنیا می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا، گیج دما ویکا اصل را در اختیار شما می گذارد. برای خرید و یا استعلام قیمت انواع مدل های گیج دما ویکا WIKA با کارشناسان ما در ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

کلیاتی در مورد گیج دما ویکا

گیج دما ویکا ابزاری ساده برای اندازه گیری دما از که نتیجه اندازه گیری خود را در قالب حرکت عقربه و به صورت آنالوگ گزارش می‌دهد. شرکت ویکا یک برند آلمانی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که در دو کشور آلمان و  لهستان در حال فعالیت است. این شرکت محصولات متعددی در زمینه اندازه گیری فشار، دما و شدت جریان دارد و به همین دلیل محصولات آنها در سطح جهان بسیار پرطرفدار است. کیفیت ترمومتر شرکت ویکا به حدی بالاست که نتیجه اندازه گیری آن برای همه مهندسین مورد تأیید و پذیرفته است.

ترمومتر ویکا دارای دو بخش مجزا است که یک بخش آن برای اندازه گیری و سنجش دما و یک بخش آن برای اعلام نتیجه اندازه گیری است. در گیج دما ویکا یک سنسور حرارتی فوق العاده حساس به کار گرفته شده است که با توجه به تغییرات دما، عکس العمل نشان می‌دهند. این تغییرات ممکن است تغییر اندازه یا تغییر رسانایی ابزار سنجش نسبت به دما باشد. نتیجه این تغییرات توسط یک مبدل  تبدیل به داده‌های قابل اندازه گیری می‌شود که رایج‌ترین آنها حرکت عقربه و نشان دادن فیزیکی دمای محیط است.

 گیج دما ویکا انواع مختلفی دارد و از روشهای مختلفی برای اندازه گیری دما استفاده می‌کند. در این ترمومترها از سیستم‌های جیوه‌ای، الکلی، بیمتال یا همان ترموکوپل، گازی یا سایر موارد مشابه استفاده شده است که همه آنها نسبت به تغییرات دما حساس هستند. تغییرات این حسگرها با آهنگ مشخص و یکنواختی توسط مبدل به سیستم نمایشگر که اغلب عقرب است انتقال داده می‌شود و حرکت آن نشان دهنده تغییر  دما در محیط است. بنابراین خیلی راحت می‌توان اندازه گیری دما و کنترل دما در محیط‌های مختلف را انجام داد.

شما وقتی که به یک گیج دما ویکا نگاه می‌کنید، خیلی راحت امکان تغییر در قسمتهای مختلف آنها وجود دارد. شرکت ویکا هم با توجه به نیازهای صنعتی و همچنین توانایی‌های خود، تغییراتی در هر کدام از این قسمت‌ها به وجود آورده و امروزه با مدل‌های مختلف از آنها در سطح بازار مواجه هستیم. از جمله رایج‌ترین ترمومتر های ویکا در سطح بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این ابزارها دارای یک صفحه نمایش ۶ سانتی متری هستند که به صورت افقی بر روی سیستم نصب می‌شوند و بدنه آنها هم از جنس استیل است. برای این ترمومترها امکان اتصال ازپشت به سیستم وجود دارد و رنج دمایی معمولی را پوشش می‌دهند.

این ترمومترها برای کار در محدوده فشار ۶ بار طراحی شده‌اند و می‌توانند محدوده دما بین 60- تا 200 + سانتی گراد را اندازه گیری کنند. در این ابزارها خبری از کاربرد مواد مصرفی سمی نیست و در برابر لرزش مقاوم است. ضمن اینکه امکان اتصال آنها از زیر و پشت وجود دارد و جنس بدنه آنها از برنج است.

این ترمومتر ویکا یکی دیگر از محصولاتی است که امکان اتصال آن از زیر وجود دارد و برای ساخت بدنه آن از استیل کامل استفاده شده است. از این محصول به صورت عمودی استفاده می‌شود و قطر صفحه آن هم ۱۰ سانتیمتر است.

از این محصول به عنوان معدود محصولات شرکت ویکا با بدنه آلومینیومی یاد می‌شود که اتصال آن به سیستم‌های مختلف به صورت افقی صورت می‌گیرد. در این ترمومتر از یک صفحه ۶ سانتی متری استفاده شده است که از روش رزوه‌ای به سیستم‌های مختلف وصل شده و اتصال آن از پشت است. 

از این محصول به عنوان یکی از ابزارهای اندازه گیری دما در فضاهای باز استفاده می‌شود که صفحه آن ۱۶ سانتیمتر است و از استیل ضد زنگ برای ساخت بدنه آن استفاده شده است. نحوه اتصال اینترنت کمتر به صورت عمودی است و از روش اتصال از زیر می‌توان آن را در مورد سیستم‌های مختلف به کار برد.

دربندهای قبل به چند مدل معمولی از این ترمومترها اشاره کردیم که تغییرات جزئی در آنها باعث ایجاد مدل‌های مختلف شده بود. به عنوان مثال، شما در جریان خرید ترمومتر ویکا باید مشخص کنید که محدوده تغییر دمای شما به چه صورت است تا بهترین گزینه ممکن در بازار را با توجه به آن انتخاب کنید. در گام دوم، روش اتصال گیج دما به سیستم‌های مختلف است. در حال حاضر امکان اتصال عمودی، اتصال افقی و اتصال از پشت برای این ابزارها وجود دارد تا هر کسی با توجه به وضعیت سیستم خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

 جنس بدنه گیج دما ویکا و همچنین قطر صفحه فاکتورهای دیگری هستند که هم فرایند خرید و هم قیمت محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهند. معمولاً در ساخت بدنه این محصولات از استیل استفاده می‌شود، اما نمونه‌هایی از کاربرد آلومینیوم هم در بین آنها وجود دارد. در نهایت شرایط خواندن نتیجه اندازه گیری دما مشخص می‌کند که شما باید به سراغ چه اندازه‌ای از قطر صفحه بروید و کدام یک از آنها برای سیستم شما مناسب‌تر است. امیدواریم مطالب گفته شده در اینجا در رابطه با گیج دما ویکا بتواند به شما کمک کند تا بهترین محصول را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. اما اگر هنوز هم ابهامی دارید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق‌تر را در اختیار شما قرار دهند.