گیج اختلاف فشار ویکا

انواع گیج اختلاف فشار ویکا

خرید گیج اختلاف فشار ویکا

شرکت ویکا (Wika) یکی از پیشگامان حوزه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که گیج اختلاف فشار ویکا هم یکی از محصولات برجسته آنها محسوب می‌شود. امروزه کیفیت تجهیزات و توانایی بالای این برند باعث شده که اکثر صنایع دقیق و حساس به سراغ محصولات آنها بروند و ما شاهد استفاده از پرشر گیج ویکا در حوزه‌های مختلف مانند اتاق تمیز در داروسازی باشیم. بنابراین کاربرد آنها بسیار وسیع‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم. گیج اختلاف فشار ویکا می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در روند انجام فرآیندهای صنعتی و پالایشگاهی داشته باشد و به عنوان یک سیستم کنترلی در اختیار اپراتور قرار گیرد. به همین دلیل است که انتخاب نمونه مناسب آنها بسیار مهم و تعیین کننده است. گیج اختلاف فشار ویکا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای گیج اختلاف فشار در سرتاسر دنیا می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا، گیج اختلاف فشار ویکا اصل را در اختیار شما می گذارد. برای خرید و یا استعلام قیمت انواع مدل های گیج اختلاف فشار ویکا WIKA با کارشناسان ما در ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

معرفی کلی گیج اختلاف فشار ویکا

 گیج اختلاف فشار ویکا یا پرشر گیج دیفرانسیلی ویکا (Differential pressure gauge) ابزاری برای اندازه گیری مستقیم اختلاف فشار بین دو سیستم متفاوت است. از گیج فشار برای اندازه گیری فشار مشخص استفاده می‌شود و تغییرات لوله بوردون یا تغییرات دیافراگم به صورت تغییر وضعیت اغلب گزارش داده می‌شود. این در حالی است که گیج اختلاف فشار برای اندازه گیری تفاوت فشار بین دو نقطه به کار گرفته می‌شود و به همین دلیل دارای دو ورودی متفاوت است. این برای واکنش‌هایی که تحت تأثیر اختلاف فشار هستند بسیار مهم است و می‌تواند در عملکرد راکتورها نقشی تعیین کننده داشته باشد.

فرض بگیرید که ما به دنبال اندازه گیری اختلاف فشار بین دو مخزن بزرگ هستیم. برای محاسبه این فاکتور، گیج اختلاف فشار ویکا بین این دو قرار داده می‌شود. اگر فشار در دو طرف ابزار یکسان باشد، هیچ فشاری به حسگر یا همان پرده دیافراگم وارد نمی‌شود و در نتیجه تغییری در موقعیت عقربه به وجود نمی‌آید. اما اگر به هر دلیلی بین این دو نقطه اختلاف فشار به وجود بیاید، پرده دیافراگم به سمت مخزن دیگر حرکت کرده که این حرکت خود را به صورت جابجایی عقربه نشان می‌دهد. نتیجه نهایی این است که اختلاف فشار به اتاق کنترل گزارش شده و وضعیت سیستم تحت کنترل است.

امروزه در نمونه‌های پیشرفته، گیج اختلاف فشار ویکا به یک سوئیچ وصل می‌شود. بنابراین تا زمانی که وضعیت اختلاف فشار دو مخزن تحت کنترل باشد، سوئیچ به صورت غیر فعال بوده و سیستم روال طبیعی خود را طی می‌کند. اما اگر به دلیل فاکتورهای مختلف مانند تأثیر دما، تغییراتی در وضعیت اختلاف فشار دو سیستم به وجود بیاید، بلافاصله این تغییرات توسط گیج تشخیص داده می‌شود و سوئیچ وظیفه غیرفعال کردن سیستم را برعهده می‌گیرد. به همین راحتی کیفیت کار بالا می‌رود و دقت پروژه‌ها در حد چند میلی است. 

همانطور که توضیح داده شد، هدف اصلی و نهایی شما از خرید پرشر گیج دیفرانسیلی ویکا این است که شما اختلاف فشار بین دو نقطه را اندازه بگیرید و این اختلاف فشار را تحت کنترل داشته باشید. پس در اولین و مهمترین گام شما باید ظرفیت دستگاه را با توجه به اختلاف فشار احتمالی در نظر بگیرید. ظرفیت دستگاه تحت تأثیر پرده دیافراگم استفاده شده در دستگاه است که ممکن است با توجه به مدل آن تغییراتی داشته باشد. 

جنس بدنه یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید گیج اختلاف فشار ویکا است. معمولاً برای بدنه این ابزارها از استیل یا فولاد خالص و کربن استیل استفاده می‌شود. کربن استیل مقاومت مکانیکی بالایی دارد و امکان استفاده از آن در شرایط خورنده هم وجود دارد. پس شما به عنوان سرپرست یک سیستم باید ببینید که شرایط هوا از لحاظ خورنده بودن و شرایط محیطی به چه شکل است و در نهایت جنس دستگاه را انتخاب کنید.

 برای اندازه گیری اختلاف فشار دو سیستم ما نیاز به دو ورودی متفاوت داریم تا تفاوت فشار آنها را اندازه بگیریم. بنابراین در گیج اختلاف فشار ویکا دو ورودی در نظر گرفته شده است که هم اندازه آنها و هم جنس آنها ممکن است تغییر کند. ضمن اینکه شما باید نحوه نصب و اندازه صفحه گیج را هم در نظر بگیرید تا با محدودیت‌های فضایی شما همخوانی داشته باشد. در نظر گرفتن همه این فاکتورها در کنار یکدیگر باعث می‌شود که شما انتخاب مناسبی داشته باشید و برای بلند مدت بر روی آنها حساب کنید.

با توجه به این که ما با مدلهای مختلفی از این دستگاه‌ها سر و کار داشته‌ایم و داریم، خیلی راحت می‌توانیم در اینجا به یک فهرست از قیمت آنها اشاره کنیم. اما حقیقت ماجرا این است که این ابزارها وارداتی هستند و قیمت آنها با توجه به تغییرات نرخ دلار و یورو تغییر می‌کند. در ضمن شما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که زمان نوشتن این مطلب با زمان مطالعه شما متفاوت است. پس اگر به فکر گرفتن قیمت دقیق گیج اختلاف فشار ویکا هستید حتماً با ما تماس بگیرید. در اینجا ما به شما اطلاعات فنی کامل‌تری خواهیم داد و در مورد قیمت هم با هم صحبت خواهیم کرد.

وقتی که شما به یک پروژه صنعتی توجه می‌کنید، احتمالاً برای شما قابل درک است که اکثر واکنش‌های شیمیایی تحت تأثیر تغییرات فشار قرار دارند. ضمن اینکه فشار می‌تواند ایمنی در یک سیستم را تحت تأثیر قرار دهد و حتی عملکرد پمپ‌ها و فرآیند فیلتراسیون را هم مختل کند. بنابراین، درک این موضوع نباید خیلی سخت باشد که کاربردهای گیج اختلاف فشار ویکا بسیار بیشتر از چیزی است که ظاهر آن‌ها نشان می‌دهد.

 به عنوان مثال از این ابزار می‌توان برای نظارت بر فرآیند فیلتراسیون در پالایشگاه‌ها و همچنین تصفیه خانه‌ها استفاده کرد تا وضعیت تصفیه پساب تحت کنترل باشد. ساده‌ترین کاربرد این دستگاه‌ها، قرارگیری بین دو مخزن پر شده با سیالات گازی و مایع است که فشار آنها تحت تأثیر عوامل محیطی زیادی قرار دارد. بنابراین اگر هدف ما کنترل عملکرد پمپ‌ها در سیستم‌های فشاری باشد، خیلی راحت می‌توانیم اختلاف فشار موجود در سیستم‌های مختلف را اندازه گیری کنیم و از بروز مشکل جلوگیری کنیم. حالا اگر به فکر خرید گیج اختلاف فشار ویکا هستید، با ما تماس بگیرید تا اطلاعات کامل‌تر را در اختیار شما قرار دهیم و در فرآیند خرید در کنار شما باشیم.