ترانسمیتر دما ویکا

ترانسمیتر دما ویکا

خرید ترانسمیتر دما ویکا

به عنوان یک ابزار دقیق و حساس، ترانسمیتر دما ویکا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای اندازه گیری دما باشد. این ترانسمیترها با توجه به مدل‌های مختلفی که از آنها وجود دارد، می توانند دمای محیط را بصورت دیجیتال یا غیر دیجیتال اندازه گیری کنند و به صورت داده های قابل تحلیل در اختیار تکنسین قرار دهند. تنوع بالای تمپرچر ترانسمیتر ویکا این شانس را برای ما به وجود آورده که بتوانیم از آنها به بهترین شکل ممکن در پروژه های مختلف استفاده کنیم. بنابراین با توجه به تنوع در مدل های مختلف این ابزارها، ابتدا یک معرفی کلی از ترانسمیتر دما ویکا خواهیم داشت و در مورد نحوه کاربرد آنها در صنایع مختلف صحبت خواهیم کرد. ترانسمیتر دما ویکا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای ترانسمیتر دما در سرتاسر دنیا می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا، ترانسمیتر دما ویکا اصل را در اختیار شما می گذارد. برای خرید و یا استعلام قیمت انواع مدل های ترانسمیتر دما ویکا WIKA با کارشناسان ما در ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ترانسمیتر دما ویکا چیست؟

برند ویکا (Wika) یک برند آلمانی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق است که به شکل های مختلف برای اندازه گیری فاکتور های مختلف به کار گرفته می شوند. نمونه های مختلف آنها مانند ترانسمیتر فشار ویکا، گیج فشار ویکا و ترانسمیتر دما ویکا در بازار ایران وجود دارند که از هر کدام از آنها مدل های متفاوتی معرفی شده است. این برند آلمانی به عنوان یک برند با کیفیت جهانی شناخته می‌شود و محصولات آنها در اتحادیه اروپا و در سایر بخش های مختلف دنیا خرید و فروش می‌شوند.

 وظیفه ترانسمیتر دما ویکا اندازه گیری دما و سپس انتقال نتایج آن به اتاق کنترل است. این ابزارها از دو قسمت مهم تشکیل شده اند که یک بخش آن برای اندازه گیری دما و یک بخش آن برای گزارش نتایج است. البته هم در قسمت اندازه گیری و هم در قسمت گزارش نتایج مدل های مختلف و سبک های متفاوتی در نظر گرفته شده تا با نیاز صنعت همخوانی داشته باشد. بنابراین این امکان در تمپرچر ترانسمیتر ویکا وجود دارد که محدوده دمایی متفاوت را پوشش دهد. ضمن این که نتایج به دست آمده در قالب نمایشگرهای عقربه ای و نمایشگرهای دیجیتالی به اتاق کنترل فرستاده می شوند.

بررسی بازار و همچنین محصولات شرکت ویکا در سطح دنیا نشان می‌دهد که نزدیک به 14 مدل متفاوت از ترانسمیتر دما ویکا در بازار وجود دارد. این یعنی ما می توانیم انتخاب خود را با توجه به طراحی متفاوت آن ها انجام دهیم. اولین قسمت از کار این دستگاه ها، اندازه گیری دما است. در این ترانسمیترها، تغییرات دما با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند ترموکوپل اندازه گیری می شود. نتیجه به دست آمده با استفاده از یک مبدل یا یک ترانسدیوسر تبدیل به داده های دیجیتال یا داده های آنالوگ می‌شود. نهایتاً دستگاه هم نتیجه را در قالب داده های قابل تحلیل به اتاق کنترل می فرستد.

طبیعتاً در این مطلب توانائی پرداختن کامل و دقیق به همه محصولات شرکت ویکا در زمینه اندازه گیری دما نداریم. اما به طور کلی، مدل هایی مانند T15 و T16 از این ترانسمیترها برای گزارش نتایج به صورت دیجیتال طراحی شده اند که در نمونه اول از سنسورهای مقاومتی و در نمونه دوم از سیستم ترموکوپل استفاده شده است. این در حالی است که مدل T32 از ترانسمیتر دما ویکا از سیستم هارت برای اندازه گیری دما و از سیستم دیجیتالی برای نمایش نتایج استفاده می کند.

 تمپرچر ترانسمیتر ویکا مدل T53 نتایج به دست آمده را به صورت دیجیتال گزارش می دهد و از سیستم فیلدباس بهره می برد. در طرف مقابل مدل T91.10 و T91.20 دارای سیستم آنالوگ است و نحوه گزارش نتایج آنها نسبت به مدل های دیگر متفاوت است. این نشان می‌دهد که ما در صنعت خود نیاز به هر مدل و سبکی از ترانسمیتر دما داشته باشیم، شرکت ویکا طراحی کامل و اختصاصی برای آن در نظر گرفته و این کار ما را برای خرید و انتخاب ساده می‌کند. البته باید این حقیقت را هم بپذیریم که تنوع بالا ممکن است کار افرادی که شناخت کافی از آنها ندارند سخت می‌کند و با پیچیدگی بیشتری در انتخاب آنها مواجه شویم.

در بند قبل اشاره کردیم که مدل های متنوعی از تمپرچر ترانسمیتر ویکا در بازار وجود دارد که انتخاب بین آنها بسیار گیج کننده است. البته این موضوع برای کسانی که با بحث ترانسمیترها آشنایی دارند و می دانند که دقیقا به دنبال چه گزینه ای باشند، خبری فوق العاده و خوشحال کننده است. بنابراین یکی از بزرگترین مزیت آنها را می‌توانیم تنوع بالا در مدل های مختلف دستگاه و امکان کاربرد آنها در حوزه‌های مختلف است.

از دیگر مزایای برجسته ترانسمیتر دما ویکا می‌توانیم به دقت بسیار بالای آنها اشاره کنیم. دقت گزارش شده برای این ترانسمیترها 0.1 است که نشان دهنده دقت بالای آن ها در اندازه گیری دما است. به همین دلیل کسانی که در صنایع مختلف از این ترانسمیترها استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به نتایج خود اطمینان کافی داشته باشند. در ساخت بدنه ترانسمیترهای ویکا از چدن ریخته گری استفاده شده است. استفاده از این ماده باعث شده که استحکام مکانیکی بدنه آنها بسیار بالا باشد و از طرف دیگر در برابر خوردگی هم مقاوم باشند. به همین دلیل به راحتی می‌توان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد.

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که شما در رابطه با ترانسمیتر دما ویکا باید در نظر بگیرید، فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در خرید و انتخاب آنهاست. در هر صورت از شما باید یک دستگاه متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. این نیاز هم در رابطه با محدوده اندازه گیری دما و هم در رابطه با نحوه گزارش نتایج است. پس در وهله اول باید محاسبات کافی در رابطه با سیستم خود داشته باشید و ببینید که محدوده بهینه دمای آن به چه صورت است. این می تواند اصلی ترین و مهمترین فاکتور در خرید ترانسمیتر دما ویکا باشد. توجه به روش گزارش نتایج از این جهت اهمیت دارد که ممکن است دسترسی شما به محل اندازه گیری دما محدود باشد. معمولاً، ترانسمیتر های دیجیتال قادر به انتقال نتایج به اتاق کنترل هستند. بنابراین اگر در یک محدوده سخت فعالیت می کنید، انتخاب ترانسمیتر دیجیتالی می تواند مشکلات شما را برطرف کند. از طرف دیگر اندازه دستگاه باید با توجه به محل پروژه شما انتخاب شود. گاهی ممکن است شما ترانسمیتر را به صورت افقی یا به صورت عمودی انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای نصب آن داشته باشید.

به عنوان جمع بندی، شاید دوست داشته باشید که در این جا به قیمت ترانسمیتر دما ویکا اشاره کنیم. اما از آنجایی که این محصولات وارداتی هستند و قیمت آنها با توجه به تغییرات نرخ ارز تغییر میکند، بهتر است که قیمت آن ها را به صورت لحظه ای از شرکت بپرسید. ضمن اینکه مشخص نیست که شما کی این مطلب را مطالعه می کنید. پس اگر به فکر خرید تمپرچر ترانسمیتر ویکا هستید حتما با ما تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهیم.